miercuri, iulie 16, 2008

Köttbullar

Aici am sa pun cu timpul retete suedeze. Am tradus una, nu chiar usor ca ei au cateva masuri care nu se numesc la fel pe romaneste dar am incercat. Cine ma poate ajuta va multumesc.

Köttbullar - chiftelute suedeze

Ingrediente
500 g carne macinata (vita/porc)
75 gr pesmet
1,5 dl apa sau lapte
Jumatate de ceapa tocata
1 ml piper alb
1 ou sare
Ulei sau unt de gatit

Mod de preparare
Lasa pesmetul sa se moaie in apa sau lapte.
Prajeste ceapa usor si lasa sa se raceasca.
Amesteca pesmetul cu sare, piper, ou si ceapa
Amesteca totul cu carnea
Formeaza chiftele mici si rotunde.
Prajeste in tigaie la caldura medie.

Se serveste cu:
Catofi fierti sau pireu de cartofi
Gem de merisor (lingonsylt)
Sos maro – Brunsås

Sos – care se poate face in tigaia unde sau fript chiftelutele (…daca nu sa ars prea mult)
2 linguri unt sau margarina de gatit
2 linguri faina
4 dl zeama de carne
Sare si piper
Eventual un cubulet de bulion de vegetale sau carne

Frige untul (margarina) in tigaie sau castron.
Adauga faina si amesteca mereu sa nu se faca cocoloase
Adauga cubuletul de bulion
Lasa totul sa fiarba si apoi sa se raceasca.

Se poate pune si smantana daca se doreste sosul mai gros

3 comentarii:

Anonim spunea...

reteta asta trebuie s-o incerc.
am fost la ikea si am mincat.si chiar ma intrebam daca pot sa fac.poate incerc maine.cu carne macinata de pui. hahaha , nu de alta , dar pe aia am decongelat-o.
spar sa iasa.nu pare greu de facut

Anonim spunea...

Succes, se face si cu pui, este in magazin am vazut in ultimul timp.
Felicitari pentru fotoblogg, cum se deschide unul ca si eu vreau?

Anonim spunea...

vorbeste cu horia..
ca deabia apuca.el mi-a facut.iti da user care e de fapt adresa ta de mail si un pass si gata
e simplu
iti explica el

Daya Earth Blogger Template